Elérkezett a pillanat, amire minden téli álmot alvó driftversenyző és rajongó várt, indul a 2012-es versenyszezon. A hosszú pihenés után nem kell sokat várni, hogy végre újra gumi füstöt szívhassunk, március 24.-én Kiskunlacházán ismét a keresztbe autózásé lesz a főszerep.
De mielőtt túlságosan előre szaladnánk, ki kell térnünk a sportág egészét érintő változásokra. Örömteli hírként számolhatunk be arról, hogy a Drift hivatalosan is része lett a Magyar Nemzeti Autósport Szövetég sportágainak, így csatlakozott az autósportok elittársaságához.
A változások mind szakmailag, mind pedig a nézők szempontjából előrelépést hoznak. Az MNASZ rendszerének kialakításakor a legfőbb szempont a versenyzőbarát sportág megteremetése volt. Ennek figyelembevételével lettek kialakítva a díjtételek, és a rendezvények is.
A versenyek a Hungaroring mellett reptereken kerülnek megrendezésre, ami lehetővé teszi a gyors, technikás és változatos nyomvonalak kialakítását.
Pályák
Hungaroring
A forma1-es pályán a tavalyi évhez hasonlóan a célegyenesből vissza fele kiinduló kanyarkombináción kerül megrendezésre a verseny. Ez a nyomvonal idén is komoly kihívás elé állítja a pilótákat. A látványt fokozza, hogy az augusztus eleji délutánon közel 60 pilóta méri össze tudását, köszönhetően a 2012-ben Budapestre visszatérő King of Europe Series mezőnyének.
Kiskunlacháza
A volt orosz katonai reptér egy eddig kevésbé ismert déli szegletében található a hazai drift élet új fellegvára. A 80 méter széles és több mint 400 m hosszú autópálya minőségű betonnal rendelkező terület számtalan gyors és technikás pálya kialakítására ad lehetőséget. Hogy mindenki értse, vegyük a tököli kockát, és szorozzuk meg 2-vel. Főpróba március 24-én.
Kunmadaras
A Budapestől 170 km-re található település gyorsan megközelíthető a fővárosból, köszönhetően a több mint 100 km-nyi autópálya szakasznak. A reptér aszfaltja kiváló felületű, melyre bizonyíték a Drag szakágban ezen a felületen rendezett Euróba Bajnoki futam is. A bekötő utakkal tarkított 80 m széles kifutó pálya több mint 1 km hosszúságban áll a versenyzők rendelkezésére. Minden adott egy a Taszárihoz hasonló dinamikus, és akár még annál is gyorsabb nyomvonal kialakításához.
Technikai információk
A versenyzőket érintő legfontosabb változások közé sorolható az idei évi díjtételek kialakítása:
ˇ Egyesületi tagdíj: 57.000. Ft/év/egyesület
ˇ Egyesületi nevező licenc: 5.000. Ft/év/ egyesület
ˇ Éves licencdíj Profi versenyzőknek: 5.000. Ft/év/ versenyző
ˇ Éves licencdíj Street versenyzőknek: nincs
ˇ Nevezési díj maximum/verseny (kivéve KOE): 10.000. Ft
ˇ Edzés díj: 5.000. Ft
Versenynaptár:
ˇ Március 24. Kiskunlacháza-Évadnyitó edzésnap
ˇ Április 21.-22. Kiskunlacháza-OB1 Pro/Street
ˇ Május 11.-12. Kiskunlacháza-OB2 Pro/Street
ˇ Június 22.-23. Kunmadaras-OB3 Pro/Sreet
ˇ Augusztus 4. Hungaroring-OB4 Pro/KOE
ˇ Szeptember 22.-23. Kiskunlacháza-OB5 Pro/Sreet
További információk:
www.mnasz.hu, www.drifter.hu, www.dragracing.hu